Global Education - Σπουδές στο Εξωτερικό


Αρχική » ΝΕΑ » ΑΡΘΡΑ » Εκπαιδευτικοί της Βουλγαρίας συμμετέχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα στη Νέα Υόρκη

Εκπαιδευτικοί της Βουλγαρίας συμμετέχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα στη Νέα Υόρκη

 

Μία ομάδα εκπαιδευτικών της Βουλγαρίας επισκέφθηκε τη Νέα Υόρκη νωρίτερα αυτό το μήνα για να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα μετατρέψει τον τρόπο που διδάσκουν μαθητές γυμνασίου και φοιτητές πανεπιστημίων, στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος τριών εβδομάδων «Πρόγραμμα Νέων Ηγετών στο Teachers College» της Βουλγαρίας.

Το πρόγραμμα αυτό αντικατοπτρίζει την έμφαση του Κέντρου της Ακαδημίας για την Τεχνολογία, και Σχολική Αλλαγή (CTSC) σε συνεργασία με την Βουλγαρία σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, η τεχνολογία είναι κάτι που θα πρέπει να μην χρησιμοποιείται μεμονωμένα, αλλά ως μέρος ενός επαναπροσδιορισμού της μαθησιακής εμπειρίας. Ωστόσο, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών επικεντρώθηκε επίσης στην αλλαγή παραδοσιακών τεχνικών εκμάθησης όσον αφορά τις χωροταξικές πτυχές του μαθήματος σε μία τάξη. Οι τεχνικές αυτές εξασφαλίζουν ότι το μάθημα θα είναι περισσότερο επικεντρωμένο στο μαθητή ή τον φοιτητή και ευνοεί την εισαγωγή καινοτόμων δραστηριοτήτων που βοηθούν στη βελτίωση των επιδόσεων, έτσι ώστε οι μαθητές να αισθάνονται πιο ενεργοί, είτε φοιτούν σε επαγγελματικές σχολές, όπου οι μαθητές προετοιμάζονται για σταδιοδρομία στον τομέα της λογιστικής, των τραπεζών και άλλους τομείς των επιχειρήσεων, είτε σε βιολογία, ιατρική ή και σε σχολές τέχνης.

Το πρόγραμμα οργανώνεται από το Ίδρυμα «Αμερική για τη Βουλγαρία» και το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης της Βουλγαρίας. Φιλοξενείται από τη Διεύθυνση Διεθνών Σχέσεων του  Κολλεγίου Teacher’s College (CT) και το Κέντρο του Κολλεγίου για την Τεχνολογία, και την Σχολική Αλλαγή (CTSC).

Κάθε μία από τις τρεις εβδομάδες που πέρασαν οι καθηγητές από την Βουλγαρία στο κολλέγιο, καθημερινές συνεδρίες συντονίζονταν από την Caron Mineo από το CT και τον Kenny Graves από το CTSC. Τρεις ημέρες κάθε εβδομάδα τις πέρασαν με την Ellen Meier, την συνδιευθύντρια του CTSC και την ομάδα της από επαγγελματίες ειδικούς ανάπτυξης και επιμόρφωσης, εμβαθύνοντας σε ένα πρόγραμμα έντονων ρυθμών όσον αφορά τη σχεδίαση προγράμματος σπουδών και γενικότερα την ιδέα «σχεδιασμού έργου», καθώς και την αξιολόγηση και την έννοια και τη σημασία του ηγετικού ρόλου τόσο του διδάσκοντος όσο και των διδασκόμενων. Στη διάρκεια κάποιων ημερών, η βουλγαρική ομάδα καθηγητών επισκέφθηκε επίσης έναν αριθμό δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων της Νέας Υόρκης για να παρακολουθήσει διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας σε δράση.

«[Το πρόγραμμα] αφορά τη χρήση της τεχνολογίας ως καταλύτη για τη διδασκαλία και τη μάθηση με νέους τρόπους» είπε η Meier, προσθέτοντας: «αυτό έχει να κάνει με το πώς μπορούμε να καταστήσουμε την μάθηση δυνατή με τους πλέον δυναμικούς τρόπους, και αυτό αφομοιώνει τόσο την τεχνολογία όσο και το έργο του σχεδιασμού, όσον αφορά την επανασχεδίαση του μαθησιακού περιβάλλοντος, και των τεχνικών που χρησιμοποιούνται σε αυτό» είπε η Meier, προσθέτοντας ότι «και οι δύο χώρες αντιμετωπίζουν μια κοινή πρόκληση καθώς ολοένα και περισσότερα τεχνολογικά εργαλεία γίνονται διαθέσιμα για χρήση στην εκπαίδευση».

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί και από τις δύο χώρες συνεδρίασαν αρκετές φορές για ώρες συζητώντας τις διαφορές μεταξύ των διαφόρων σχολικών συστημάτων, τα προγράμματα σπουδών και την πολιτική του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, καθώς και τεχνικές μάθησης που θα μπορούσαν να φέρουν αλλαγή στα σχολεία των Ηνωμένων Πολιτειών και τη Βουλγαρία, με έμφαση στο να μάθουν οι εκπαιδευτικοί από τις δύο χώρες ο ένας από τον άλλον.

«Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται βοήθεια στην εκμάθηση του πώς να σχεδιάσουν προσεγμένα προγράμματα σπουδών για μία τάξη με αυτά τα τεχνολογικά εργαλεία», δήλωσε η Meier «Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να οικειοποιηθούμε τα εργαλεία αυτά με τρόπους που απλώς ενισχύουν το status quo, αντί να τα χρησιμοποιούμε για να διερευνήσουμε νέους τρόπους για τη δημιουργία ευκαιριών μάθησης για όλους τους μαθητές και φοιτητές».

Οι συμμετέχοντες Βούλγαροι εκπαιδευτικοί ήταν αρκετά εξοικειωμένος με την τεχνολογία, ίσως περισσότερο από ότι ο μέσος Αμερικανός δάσκαλος ή καθηγητής. «Έχουμε πολυμέσα, διαδραστικούς πίνακες, και υποστηρίζω πολύ τη χρήση της τεχνολογίας Moodle», δήλωσε η Ludmila Teneva, που διδάσκει αγγλικά στην πόλη Smolyan, μια πόλη θέρετρο για σκι. «Αλλά [κατά τη διάρκεια των συναντήσεων] εδώ είδαμε πολλές διαφορετικές χρήσεις της τεχνολογίας αυτής, και αυτό θα φέρει περισσότερη ποικιλία στη διαδικασία της διδασκαλίας.» Η έμφαση του προγράμματος σχετικά με τη διαδικασία σχεδιασμού βοήθησε τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν νέες προσεγγίσεις και σχέδια που οργανώνονται γύρω από τις αντιλήψεις των φοιτητών.

«Το πιο εντυπωσιακό πράγμα που έμαθα είναι να αποδεχθούμε την αλλαγή στον τρόπο σκέψης όσον αφορά τον προγραμματισμό των μαθημάτων», δήλωσε η Kremena Radoeva, η οποίος διδάσκει σε ένα διαφορετικό σχολείο στην πόλη Silistra. «Τώρα βλέπω ότι είναι καλύτερο να αρχίζω το σχεδιασμό της διδακτέας ύλη και των εργασιών που αφορούν σε αυτή στην τάξη μου ξεκινώντας από τους στόχους, και όχι από τις δραστηριότητες ή τις εργασίες, και βάσει αυτών των στόχων να προγραμματίσω βήμα βήμα προς τα πίσω, προς τους διαφορετικούς τρόπους για την επίτευξή τους».

«Εγώ μπορώ να είμαι πιο αποτελεσματική στην τάξη μου τώρα», δήλωσε η κα. Gospodinova, η οποία διδάσκει σε μία μεγάλη επαγγελματική σχολή. «Και μπορώ να εμπνέω τους μαθητές μου περισσότερο. Αυτή είναι η ηθική επιβράβευση όταν είσαι εκπαιδευτικός».

Καθώς το πρόγραμμα τελείωνε, η Meier υπενθύμισε στους συμμετέχοντες ότι μπορεί να χρειαστεί να επιλέξουν ανάμεσα σε όλες τις νέες ιδέες που θα ήθελαν να μοιραστούν με τους συναδέλφους τους πίσω στην πατρίδα τους. Τους κάλεσε να συνεργαστούν με τους συναδέλφους τους με αγαστή συνεργασία, με το ίδιο πνεύμα της «συν-δημιουργικότητας» που προσπάθησε και η ίδια να εμπνεύσει στη διάρκεια του προγράμματος κατάρτισης.