Η διαδικασία της μάθησης έχει παραμείνει σχεδόν αμετάβλητη για χιλιάδες χρόνια σε όλο τον κόσμο, με τα κύρια εργαλεία της εκπαίδευσης να είναι ένα στυλό ή ένα εργαλείο εγχάραξης και χαρτί ή κάποια επιφάνεια για σημειώσεις, καθώς και απτά βιβλία. Οι περισσότερες πρόσφατες προσπάθειες για να αλλάξει αυτό με μία εξ ολοκλήρου μετάβαση στην ψηφιακή μάθηση ήταν ως επί τω πλείστω άκαρπες τουλάχιστον σε πανεθνικό επίπεδο, αλλά το Ρουμανικό Υπουργείο Παιδείας έχει ως στόχο να καταστήσει τη διαδικασία της μάθησης όχι μόνο πιο διασκεδαστική, αλλά και την πιο εκσυγχρονισμένη στον κόσμο, κιόλας από το επόμενο έτος.
Μόλις οι νέες ψηφιακές εκδόσεις των σχολικών βιβλίων εισήχθούν στα σχολεία, με στόχο που έχει τεθεί για το σχολικό έτος 2014-2015, όλα τα σχολεία της χώρας θα έχουν τα νέα ψηφιακά βιβλία που περιέχουν διαδραστικό κείμενο, ήχο και βίντεο, καθώς και μία εκτυπώσιμη έκδοση που θα βρίσκεται στο διαδίκτυο. Αυτό θα βοηθήσει επίσης στη μείωση του κόστους στην παροχή δημόσιας δωρεάν παιδείας, και θα διασφαλίσει περισσότερο περιεχόμενο προσβάσιμο στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς από μια ποικιλία πηγών και πλούσιο περιεχόμενο πολυμέσων.
Το ρουμανικό Υπουργείο Παιδείας έθεσε πρόσφατα το έργο στα πλαίσια δημόσιας συζήτησης, προκειμένου να αξιολογήσει, να εγκρίνει τα σχολικά βιβλία σε προ-πανεπιστημιακό επίπεδο, πριν από την έναρξη του έργου σε πανεθνικό επίπεδο και την μετάβαση από τα γυμνάσια στα πανεπιστήμια. Στο παρόν σχολικό έτος, ένα πιλοτικό πρόγραμμα αξιολογεί επίσης την πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, το οποίο έχει ήδη λάβει ψηφιακά σχολικά βιβλία για το σχολικό έτος 2013-2014. Από το 2014, οι μαθητές θα λαμβάνουν την εκτυπώσιμη και διαδραστική ψηφιακή έκδοση σε CD κατά την έναρξη του σχολικού έτους, ή θα μπορούν να προμηθεύονται ενώ την ηλεκτρονική έκδοση δωρεἀν από την ιστοσελίδα του Υπουργείου, διαθέσιμη στην πλατφόρμα www.manuale.edu.ro.
Η ψηφιακή έκδοση των σχολικών βιβλίων δεν σημαίνει, ωστόσο, οτι το Υπουργείο έχει ως στόχο να αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου έντυπα βιβλία, αλλά αποσκοπεί στο να το ενισχύσει με διαδραστικές δραστηριότητες πολυμέσων, ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως ένας εικονικός χώρος για τους μαθητές να κρατούν σημειώσεις ή να αποθηκεύον τα προσωπικά τους έγγραφα και σημειώσεις αλλά και να ανταλλάσουν απόψεις και ιδέες. Υπάρχουν σχέδια στα επόμενα τρία έτη για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να είναι σε θέση να αποθηκεύουν και να μοιράζουν τις ερωτήσεις και τις σημειώσεις τους, οι οποίες θα μπορούν να απαντηθούν από την ευρύτερη σχολική κοινότητα. Ακόμη καλύτερα, η μετάβαση στα ψηφιακά βιβλία, εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχει ούτε ένας νέος που δεν θα είναι εξοικειωμένος με τις νέες τεχνολογίες.
Προς το παρόν το διδακτικό υλικό που υποβάλλεται για έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας θα λαμβάνει βαθμολογία με βάση ποιοτικά κριτήρια, και προκειμένου να εγκριθεί χρειάζεται μια ελάχιστη βαθμολογία της τάξεως του 57 στα 70. Μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι το έργο πηγαίνει πολύ καλά, και από το 2014 τα νέα βιβλία θα αρχίσουν να μοιράζονται σταδιακά σε όλα τα σχολεία, αρχής γενομένης από το σχολικό έτος 2013-14 σε μεγάλες περιοχές της χώρας και σε διάφορα επίπεδα της εκπαίδευσης, με την περάτωση της ανάπτυξης του σχεδίου να προβλέπεται για το σχολικό έτος 2017-2018 σε όλη τη χώρα και να καλύπτει όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης. Προς το παρόν, φέτος θα γίνουν βελτιώσεις με βάση την ανατροφοδότηση από την εμπειρία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Οι διαδικασία για την απόκτηση ψηφιακών σχολικών βιβλίων για τη Δευτέρη τάξη του Δημοτικού σχολείου ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2013 και οι πρώτες παραγγελίες για τα βιβλία θα γίνουν τον Ιούνιο του 2014. Κατά το σχολικό έτος 2014-2015, θα δημιουργηθούν τα νέα βιβλία ψηφιακής τεχνολογίας για την Πρώτη, Δεύτερη, Τέταρτη και Έννατη τάξη, και το 2015-2016 για την Τρίτη, Τέταρτη, Έκτη και Δέκατη τάξη, ενώ για την Έβδομη και την Ενδέκατη βαθμούς τα ψηφιακά βιβλία θα διατεθούν το 2016-2017, και για την Όγδοη και και Δωδέκατη τάξη, το 2017-2018. Τα πανεπιστήμια έχουν προθεσμία ἐως το 2018 οπότε και θα πρέπει να έχουν θέσει σε εφαρμογή την ψηφιοποίηση του εκπαιδευτικού περιεχομένου.
Επιπλέον, οι Ρουμάνοι μαθητές θα επωφεληθούν από τη χρήση μίας διαδικτυακής βιβλιοθήκης προς το τέλος του τρέχοντος έτους, από τη στιγμή που τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας ολοκληρωθούν για την πρώτη φάση ανάπτυξης της εισαγωγής του ρουμανικού σχολικού συστήματος στην ψηφιακή εποχή. Ο υπουργός Παιδείας Remus Pricopie είπε ότι αναμένει την πλατφόρμα για τα ψηφιακά σχολικά βιβλία να είναι διαθέσιμη αυτό το φθινόπωρο, στη διεύθυνση manuale.edu.ro . "Αυτό θα ήταν χρήσιμο όχι μόνο για τα παιδιά στα ρουμανικά σχολεία, αλλά και για τους εκπαιδευτικούς, καθώς θα είναι σε θέση να επιλέγουν καλύτερα εκπαιδευτικά εργαλεία, αλλά και για τους γονείς που θέλουν να βοηθησουν τα παιδιά τους, αλλά ακόμη και για τους γονείς και τα παιδιά που δεν ζουν στην Ρουμανία, αλλά που θα ήθελαν να ακολουθήσουν μια εκπαίδευση με βάση το πρόγραμμα σπουδών της Ρουμανίας", δήλωσε ο υπουργός κατά την έναρξη της πρώτης εγκαινιασης ψηφιακών σχολικών βιβλίών μετά την έγκρίση από το Υπουργείο Παιδείας.
Ακόμη καλύτερα, η πρόσβαση σε ψηφιακές βιβλιοθήκες μέσω του συστήματος ψηφιακὠν βιβλίων θα μπορούσε κάλλιστα να σημαίνει ότι η Ρουμανία είναι στο δρόμο για την κατασκευή μίας από τις μεγαλύτερες εθνικές εκπαιδευτικές βιβλιοθήκες στον πλανλητη μολις μέσα σε μία πενταετία. Άλλα σχέδια περιλαμβάνουν την περεταίρω ανάπτυξη του σχεδίου ψηφιοποίησης σε όλες τις ψηφιακές μορφές και συσκευές εναγκαλίζοντας έτσι όλες τις προοπτικές που προσφέρονται από την ψηφιακή αγορά.
Ένα παράδειγμα αυτών των βιβλίων περιλαμβάνει το βιβλίο " Lectia Verde " ή " το πράσινο μάθημα " , και μπορείτε να το κατεβάσετε είτε ως . Pdf ή για iOS app από lectiaverde.ro. Αυτό το βιβλίο είναι ένα διαδραστικό μάθημα οικολογίας για παιδιά ηλικίας 8 έως 13 ετών, που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της εταιρείας παραγωγού τσιμέντου Holcim Romania, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας της Ρουμανίας. Παρότι αυτό το βιβλίο είναι για ένα μάθημα επιλογής για τους Ρουμάνους φοιτητές, το διαδραστικό περιεχόμενο είναι αρκετά εντυπωσιακό.