Global Education - Σπουδές στο Εξωτερικό


Αρχική » ΝΕΑ » ΑΡΘΡΑ » Πανελλαδικές Εξετάσεις και σπουδές στο εξωτερικό

Πανελλαδικές Εξετάσεις και σπουδές στο εξωτερικό

Ακόμη ένα περιστατικό που αποδεικνύει την ανεπάρκεια του ελληνικού δημοσίου συστήματος, και ειδικότερα του τομέα της Παιδείας, έλαβε χώρα στην Αθήνα. Όλα ξεκίνησαν όταν δύο τελειόφοιτοι του λυκείου αδυνάτησαν να υποβάλουν τα μηχανογραφικά τους δελτία μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας. Αιτία απετέλεσε το ότι οι κωδικοί πρόσβασής τους είχαν ήδη χρησιμοποιηθεί από αγνώστους που είχαν υποβάλει, μέσω αυτών, πλαστά μηχανογραφικά δελτία. Ύστερα από καταγγελία των εν λόγω 18χρονων και εξονυχιστική έρευνα από την Αστυνομία, ως κατηγορούμενοι φέρονται δύο άντρες ηλικίας 50 και 52 ετών. Πληροφορίες θέλουν τους δύο μεσήλικες να είναι γονείς δύο συμμαθητών των προαναφερθέντων τελειόφοιτων. Ως εκ τούτου, η Αστυνομία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο οι συμμαθητές των δύο τελειόφοιτων να ενήργησαν με την πρόθεση να κάνουν «πλάκα» στα θύματα.

Όποια και αν είναι η αλήθεια, το ανωτέρω περιστατικό καταδεικνύει για ακόμη μία φορά  τη δυστοκία της ελληνικής κρατικής μηχανής, που πλέον φαντάζει παντελώς ανίκανη να χειριστεί εξαιρετικής σημασίας διαδικασίες, όπως είναι η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων από τους τελειόφοιτους. Βασικός λόγος της αδυναμίας ανταπόκρισης του συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αποτελεί η απαίτηση προς τους τελειόφοιτους να επιλέγουν οι ίδιοι των κωδικό πρόσβασής τους, αντί του να δίνεται σε αυτούς ο ατομικός, απόρρητος κωδικός τους από το ίδιο το ηλεκτρονικό πρόγραμμα. Έτσι, τα παιδιά συνήθως επιλέγουν ως κωδικό τους κάποιον ευκολομνημόνευτο αριθμό (όπως είναι ο αριθμός του κινητού τους), που όμως μπορεί να είναι γνωστός και σε κάποιους συμμαθητές τους. Δεν αποκλείεται, λοιπόν, το ως άνω περιγραφόμενο περιστατικό να εκτυλίχθηκε κατά έναν παρόμοιο τρόπο.

Παρόλα αυτά, η σημασία του περιστατικού αυτού (που από μόνο του κρίνεται ως σοκαριστικό) δεν έγκειται τόσο στο γεγονός ότι κατάφερε να γίνει, όσο στο ότι αποτελεί ένα μικρό κομμάτι στο ψηφιδωτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε «Το φιάσκο των πανελλαδικών εξετάσεων του 2012». Άραγε, για ποιες πανελλαδικές εξετάσεις μιλάμε, όταν τα εμπόδια που ορθώνονται αναφορικά με αυτές μοιάζουν ανυπέρβλητα και ατελείωτα; Θυμίζουμε εδώ ότι το πρώτο κρούσμα αφορούσε στον πρόχειρο προγραμματισμό των εξετάσεων, καθώς οι αρχικές ημερομηνίες συνέπιπταν με τις βουλευτικές εκλογές. Στη συνέχεια, έγινε κάκιστη επιλογή κειμένου στο μάθημα της Έκθεσης. Αργότερα, τα παιδιά πραγματικά κατακρεουργήθηκαν στο μάθημα των Μαθηματικών Κατεύθυνσης, όπου τα θέματα απευθύνονται σε... Αϊνστάιν. Τέλος, ο πραγματικός εξευτελισμός του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων ήρθε με το μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης και το επίμαχο θέμα, που καταγγέλθηκε από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών ως αντιεπιστημονικό, κατόπιν εξαιρέθηκε από τη βαθμολόγηση των γραπτών κατόπιν εντολής του Υπουργείου Παιδείας, και στη συνέχεια επανεντάχτηκε κανονικά στη σχετική βαθμολόγηση, κατόπιν εντολής... του Υπουργείου Παιδείας (!!).

Με μια γενική επισκόπηση, δεν είναι δύσκολο να κατανοήσει ο κάθε τελειόφοιτος ότι το ελληνικό σύστημα είναι διάτρητο. Οι αδυναμίες του, που πλέον φαντάζουν συνυφασμένες με το ελληνικό δημόσιο, θεραπεύονται δύσκολα πια. Γίνεται φανερό ότι απαιτείται μια ριζική αναθεώρηση της ελληνικής πραγματικότητας, αρχής γενομένης από τον τρόπο διάρθρωσης και οργάνωσής της. Μέχρι τότε όμως, και ειδικότερα για τον ζωτικότατο τομέα της Παιδείας, που δείχνει να παραπαίει, ο τελειόφοιτος θα πρέπει να έχει κατά νου τις εναλλακτικές επιλογές που του προσφέρονται: Σπουδές στο εξωτερικό, σε χώρες που σέβονται τους φοιτητές τους και σε Πανεπιστήμια που προσφέρουν αξιόπιστους τίτλους σπουδών και που εγγυώνται γρήγορη και σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση.