Global Education - Σπουδές στο Εξωτερικό


Αρχική » ΝΕΑ » ΑΡΘΡΑ » Η βελτίωση του Εκπαιδευτικού επιπέδου στη Βουλγαρία

Η βελτίωση του Εκπαιδευτικού επιπέδου στη Βουλγαρία

 

Επίσημα στατιστικά στοιχεία του βουλγαρικού κράτους φανερώνουν μία σαφή βελτίωση στο εκπαιδευτικό επίπεδο του πληθυσμού της γείτονας χώρας, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα:


-Σημαντική αύξηση σημειώνεται στους Βούγαρους μαθητές που επιλέγουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους μετά την απόκτηση του λυκειακού απολυτηρίου. Κατ’ αυτό τον τρόπο, ο αριθμός των φοιτητών αυξάνεται (περίπου 8% περισσότεροι Βούλγαροι φοιτητές για το ακαδημαϊκό έτος 2011/2, σε σύγκριση με το 2007/8), μία εξέλιξη που σηματοδοτεί τη θέληση της βουλγαρικής κοινωνίας για πρόοδο. Ιδιαίτερη προτίμηση δείχνουν οι υποψήφιοι για ειδικότητες όπως είναι η Διοίκηση Επιχειρήσεων και οι Πολυτεχνικές σπουδές. Σημειώνεται ότι αυτή η τάση είναι πιο μαζική στα αστικά κέντρα απ’ ότι στην επαρχία.


-Σαφής άνοδος σημειώνεται και στα ποσοστά των ξένων φοιτητών στα βουλγαρικά πανεπιστημιακά ιδρύματα. Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011/2, ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 8% περίπου, σε σχέση με το προγούμενο ακαδημαϊκό έτος. Η τάση των ξένων φοιτητών να προτιμούν όλο και περισσότερο τη Βουλγαρία και τα πανεπιστήμιά της δεν πρέπει να υποτιμηθεί ή να παραβλεφθεί. Αντιθέτως, υπερτονίζουμε την όλο και αυξανόμενη ζήτηση των εκεί ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, που αποτελεί, κατά τη γνώμη μας, μία καλή απόδειξη ότι η γειτονική μας χώρα προσφέρει ποιοτικά προγράμματα, που οδηγούν στην απόκτηση αξιόλογων και ανταγωνιστικών τίτλων σπουδών.


-Σαφής βελτίωση διαφαίνεται και στα επίπεδα γλωσσομάθειας του βουλγαρικού μαθητικού πληθυσμού, με τις ξένες γλώσσες να έχουν βρει τη θέση τους στο σχολικό πρόγραμμα, ήδη από τα πρώτα χρόνια του δημοτικού. Ειδικότερα, η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας κρίνεται ως ιδιαίτερα δημοφιλής, αφού προτιμάται από περίπου 88% των μαθητών που μαθαίνουν κάποια ξένη γλώσσα. Αυτό σημαίνει ότι οι μελλοντικοί Βούλγαροι φοιτητές θα είναι σε θέση να παρακολουθούν ευκολότερα την ξενόγλωσση βιβλιογραφία, διαθέτοντας παράλληλα μία πιο κοσμοπολίτικη αντίληψη της παιδείας, αφού θα μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικότερα με τους ξένους συναδέλφους τους.


Με βάση τα ανωτέρω, μας επιτρέπεται να εξαγάγουμε μερικά πολύ χρήσιμα συμπεράσματα. Πρωτίστως, πρέπει να εξάρουμε την προσπάθεια της βουλγαρικής κυβέρνησης για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας της. Κατά δεύτερον, τονίζουμε ότι μία τέτοια προσπάθεια θα έμενε ένα άδειο κέλυφος, αν δεν συνοδευόταν από τις φιλότιμες προσπάθειες των Βούλγαρων μαθητών να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα, που θέτει υψηλότερο πήχυ ως προς τη γνώση και τις ατομικές δεξιότητες. Τέλος, υπογραμμίζουμε τα τεράστια οφέλη που θα αποκομίσουν οι μελλοντικοί Έλληνες φοιτητές που θα επιλέξουν τη Βουλγαρία, μία χώρα που δεν φοβάται να εξελιχθεί, να αλλάξει και, εν τέλει, να βελτιωθεί.